Obsługa firm

W oparciu o obowiązujące przepisy obsługujemy firmy w zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w ramach działań Służby BHP

Podstawa prawna:

art. 23711 ustawy „Kodeks pracy”

z dnia 26 czerwca 1974r. z późn. zmianiami

 

Do zakresu działania służby BHP należy:

 

  • przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania w zakładzie  przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • szkolenie wstępne i okresowe pracowników
  • bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach oraz pomoc w wypracowaniu sposobów eliminacji zagrożeń
  • sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje rozwiązań zapobiegających zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  • doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • udział w opracowywaniu ocen ryzyka zawodowego występującego na stanowiskach pracy
  • doradztwo w zakresie organizacji pracy na stanowiskach, na których występują czynniki szkodliwe lub niebezpieczne dla zdrowia albo występują warunki uciążliwe oraz pomoc przy  doborze środków ochrony zbiorowej i indywidualnej
  • udział w pracach komisji ustalających okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy oraz w ustalaniu i wdrażaniu rozwiązań eliminujących zagrożenia
  • zgłaszanie wniosków dotyczących zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy w działających w zakładzie procesach produkcyjnych i pomoc w planowaniu nowych procesów
  • udział w przygotowywaniu dokumentacji chorób zawodowych
  • przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących spełnienia przez stanowisko pracy wymogów ergonomii i bezpieczeństwa pracy
  • pomoc w tworzeniu instrukcji stanowiskowych BHP
  • uczestniczenie w pracach, powołanych przez pracodawcę komisji i zespołów zajmujących się problemami bezpieczeństwa i higieny pracy